Styly jógy vyučované v našem studiu

Hatha jóga

Hatha jóga je statická jóga, kde je kladen důraz spíše na samotné pozice a dýchání než na přechod mezi pozicemi a jejich spojení. A tak zde můžeme proniknout do jednotlivých pozic hlouběji. Pozdravy slunci zde mohou být, ale nejsou podmínkou. Používají se zpravidla jako průpravné cvičení před samotným praktikováním ásan.

Slovo „hatha“ je složeno ze slov ha a tha. „Ha“ znamená v sanskrtu Měsíc jako symbol negativní energie. „Tha“ pak Slunce jako symbol pozitivní energie. Záměrem hatha jógy je přinést harmonii našemu tělu, mysli a duchu a rovnováhu mezi protikladnými principy. Praktikováním ásan pročišťujeme naše tělo i mysl, uvolňujeme bloky v těle pro volný průchod prány a rozvíjíme nové schopnosti těla, smyslů a mysli. Stáváme se vnímavější vůči našim vnitřním energiím a procesům.

 

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow vychází z Ashtanga jógy s tím rozdílem, že sled ásan zde není tak přesně strukturovaný, a můžeme si tak vytvořit vlastní sestavu.

Dynamičtější tempo vinyasa flow jógy především zahřívá tělo a pomáhá v něm rozproudit teplo. Díky prohřátí těla a následnému pocení dochází k lepšímu vylučování toxinů z těla.

 

Ashtanga vinyasa

Je dynamická ucelená sestava ásan, které na sebe plynule navazují a jsou vzájemně provázány dechem.  Díky tomu, že sled ásan je přesně daný a v zásadě neměnný a my tak vždy víme, jaká ásana bude následovat, nemusíme se tolik soustředit na fyzický pohyb a můžeme se ponořit více do sebe, do svého nitra a poznávat se zevnitř.

Ashtanga vinyasa jóga je velice terapeutická, a pokud ji budeme pravidelně praktikovat, vyčistíme a vyléčíme naše tělo jak z vnějšku, tak zevnitř. Jak řekl Guruji Pattabhi Jois, naše fyzické tělo je chrámem pro naši duši. Nejprve je tedy třeba vyléčit naše tělo, aby bylo silné a pružné a mohlo ochránit naši duši, a teprve pak se skrz fyzické tělo můžeme postupně dostávat hlouběji a hlouběji do svého nitra. Pravidelná praxe Ashtanga vinyasa jógy nás tak zbaví jak fyzických, tak především i psychických neduhů. Vybuduje nám zdravé silné a pružné tělo a vyčistí naši duši od skrytých hluboko uložených emocí či traumat. V lekcích se společně zaměříme na první polovinu první série do pozice navásany (loďka) a přidáme závěrečné pozice, které celou praxi zakončují.

 

Flexi Flow

Tyto lekce Vám zklidní mysl a protáhnou zatuhlé svalstvo a záda. Budeme si hrát a plynout s jemností dechu. Zaměříme se na problémové partie a správné provedení zdravého pohybu (záda, ramena, kyčle, pánev, kolena).

 

Hormonální jóga

Hormonální jógová terapie je dopňující přírodní terapie užívána k nastolení rovnováhy našeho hormonálního mechanismu. Toto je docíleno stimulací žláz s vnitřní sekrecí a jejich produkcí hormonů.
Technika byla vyvinuta brazilskou psycholožkou Dinah Rodriguez (věk 90 let), která využila svoji 30ti letou praxi jógy a detailní studie lidské fyziologie při vytváření této metody. Hormonální jógová terapie je podpořena studiemi a je vyučována a známa po celém světě.
Užívané metody zahrnují ásany (jógové pozice), dechové techniky, vizualizace, jóga nidra (jógový spánek), bandhy (tělesné zámky užívané v józe) a tibetské vedení energie. Jelikož má stres velmi špatný vliv na naše celkové zdraví, věnujeme se i anti-stresovým praktikám za účelem snížení stresu.
Hormonální jógová terapie působí na fyzické, fyziologické, psychické i na energické úrovni. V dosahování výsledků je rychlejší a efektivnější než tradiční jóga.
Metoda je holistická a působí na tělo jako celek. Zaměřujeme se na celou hormonální soustavu. Přesto ale můžeme cílit na konkrétní obtíž, tím, že se zaměříme na určitou oblast. Po úspěchu sestavy hormonální jógy pro ženy, vyvinula Dinah Rodriguez i sestavu hormonální jógy pro diabetiky.

 

 

Jóga pro ženské křivky

Během lekcí se naučíme vnímat své tělo, naslouchat mu, osvobodit se od stresu. Jógové pozice podporující zeštíhlení problémových ženských partií nás přivedou zpět ke své ženské kráse, přirozenosti a harmonii. To vše v pohodě a s humorem.

Předchozí zkušenosti s jógou nejsou zapotřebí.

 

Jóga pro ženy

Tyto lekce jsou zaměřeny na ženské tělo, na protažení, uvolnění pánve a zpevnění pánevního dna. Lekce jsou vhodné i pro těhotné ženy.

 

Jóga pro bolavá záda

Všudypřítomný stres, kterému jsme vystaveni, může vyústit v různé bolesti, často právě v bolesti zad. Mnoho hodin denně strávených v práci u počítače naše zdraví také nezlepší, ba právě naopak.
Jógová terapie při bolestech zad je zaměřena na spinální cvičení, zpevnění zádových svalů a posílení břišních svalů a také na správné dýchání. Vše v klidném tempu a pohodě.

Předchozí zkušenosti s jógou nejsou zapotřebí.

 

Polední jóga místo oběda (Office jóga)

Na hodinku se vyprostíme z pasti za psacím stolem, prodýcháme a vyženeme stres z trapézových svalů, procvičíme karpální tunely, uvolníme páteř, zmobilizujeme kyčle, prokrvíme svalstvo nohou i pánevního dna, zrelaxujeme, nabijeme se pozitivní energií. Bude nás to bavit a naše výkonnost se bude nezadržitelně zvyšovat…

Předchozí zkušenosti s jógou nejsou zapotřebí.

 

Jóga pro radost a zdraví

Tato jógová lekce je volně propojený systém klasických jógových cviků (pozic), dechových technik (pránájámy) a specifický způsob relaxace – řízené zklidnění těla a mysli propojené s krátkým příběhem a napojením se na srdce prostřednictvím světelné vizualizace.

Tyto lekce jsou vhodné v celém svém rozsahu jak pro úplné začátečníky, tak i pro pokročilejší. Nejen pro mladé a zdravé lidi v dobré kondici, ale i pro seniory, lidi s nadváhou či zdravotními problémy a sníženou pohyblivostí.

Lektor hodinu vždy přizpůsobuje aktuálním potřebám klientů. Povede vás k uvědomování si přítomného okamžiku ve vašem těle, mysli i pocitech. Prostřednictvím jednotlivých cviků si uvolníte své tělo a fyzické bloky. Naučíte se postupně vnímat signály svého těla, jeho potřeby a možnosti. I ti kteří si myslí, že fyzická cvičení z jakéhokoliv důvodu nezvládnou, mohou být svými netušenými možnostmi a schopnostmi mile překvapeni.

Během cvičení si uvědomíte, že nepotřebujete s nikým soupeřit ani se srovnávat. Že nejste „výkonná jednotka“, která má za úkol pouhé dosažení stanoveného cíle. Ale že jste to právě VY, kdo cvičí pro SVOU radost a rozvoj fyzických schopností a psychické pohody. Zlepšíte si náladu a načerpáte pozitivní energii. A díky konkrétním inspiracím, které vám bude lektorka předávat, si ji odnesete a můžete praktikovat v běžném životě. A to již od první lekce, které se zúčastníte.

Obvyklé složení lekcí:

– úvodní krátká relaxace a protahovací cviky

– jógová cvičení

– dechové cvičení

– meditační relaxace